dns.cz

Jak mít Hitachi Storage stále pod dohledem

V únoru tohoto roku Hitachi Vantara oznámila mnoho novinek. Stručné shrnutí jsme popsali v tomto článku a slíbili jsme, že Vám postupně popíšeme vše v detailu. A proto tak činíme.

Součástí Hitachi Vantara novinek byl i Hitachi Ops Center Clear Sight. Clear Sight rozšiřuje management rodinu Hitachi Ops Center a jeho hlavní předností je jednoduchost použití. Rychlá kontrola, co se děje s vaším diskovým polem Hitachi VSP (Virtual Storage Platform), nebylo nikdy snadnější. A to kdykoli, odkudkoli a z jakéhokoli uživatelského zařízení. Pojďme se podívat na Clear Sight podrobněji.

Obrázek 1: Hitachi OpsCenter Clear Sight – z jakéhokoli zařízení.

ROBUSTNÍ DATOVÝ ZÁKLAD

Ale ani sebepříjemnější uživatelské prostředí nic nezachrání, když jsou zobrazovaná nesprávná a nerelevantní data. A proto se nyní zaměříme na ten podvozek. Kde se data berou a jak to vlastně funguje.
Hitachi již dlouhá léta využívá vzdálený monitoring instalovaných zařízení – Hitachi Remote Ops. Monitorují se telemetrická data o využití jednotlivých komponent zařízení, jejich vytížení, teplota, spotřeba, kapacita, chybovost a mnoho dalších velice důležitých ukazatelů. Jedná se opravdu jen o telemetrická data, zákaznická data uložená na diskovém poli, jsou nedotčena. I přesto je telemetrický monitoring realizován vždy se souhlasem koncového zákazníka!

Obrázek 2: Architektura Hitachi OpsCenter Clear Sight – data jsou základ.

 

Aktuálně je monitorováno více než 53 000 unikátních zařízení umístěných na více než 11 000 unikátních lokalitách. Každý týden do Hitachi takto přiteče více než 40 trilionů datových vstupů. Tento data lake je plněn daty velice extenzivně, ale s využitím umělé inteligence je z dat vytěženo maximum informací o chování jednotlivých zařízení. Proto je více než 90% problémů identifikováno automaticky, jsou promptně vyřešeny ještě před tím, než se jejich dopad projeví na zákaznickém prostředí. Pro aktivita založená na datech, jejich automatickému a inteligentnímu zpracování!
Clear Sight čerpá informace právě z telemetrických dat, automaticky získávaných od zákazníků, prostřednictvím Hitach Remote Ops. Clear Sight je tedy opřen o nejrobustnější a nejaktuálnější datový zdroj. A to se počítá.

 
POHLEDEM UŽIVATELE
Jak aplikace vypadá a jak snadné je její použití pro koncového uživatele, je zásadně důležité. Clear Sight je v tomto pohledu opravdu povedený. Jedná se o webovou aplikaci, kterou si pustíte jednoduše kdekoli. Ať už jste v kanceláři a pracujete na své Windows, Mac nebo Linux mašině, nebo na chytrém mobilu cestou metrem na schůzku a třeba i večer před spaním na tabletu. Kdekoli a kdykoli.

Obrázek 3: Úvodní obrazovka se seznamem zařízení.

Poté co se do aplikace přihlásíte uživatelským jménem a heslem, dostanete se na úvodní obrazovku se seznamem vašich zařízení – Obrázek 3. Na první pohled vidíte, jak jsme na tom s využitím kapacity.
Po kliknutí na vybrané zařízení získáte detailní pohled. A pokud si kladete otázky typu:

  • Jsou všechny komponenty zařízení v pořádku?
  • Používám aktuální doporučenou verzi firmwaru?
  • Jak jsme na tom s využitím kapacity?
  • Jak je moje zařízení vybaveno, co se disků týče?)
  • Jak roste obsazená kapacita pole? Pokud rozjedeme nové projekty, bude dostačující?
  • Jak jsem na tom s chlazením datacentra – nepřehřívá se zařízení?
  • Jak jsme na tom se spotřebou elektrické energie?

Odpovědi získáte jediným pohledem na detail vybraného zařízení. Přesvědčte se sami na Obrázek 4.

Obrázek 4: Pro uživatele snadné prostředí. To je OpsCenter Clear Sight.

SDÍLENÍ NA JEDNO KLIKNUTÍ

Důležitým aspektem je týmová spolupráce a možnosti sdílení informací. I v této oblasti je OpsCenter Clear Sight silný. Jakožto koncový zákazník máte možnost na jedno kliknutí nasdílet přístup k informacím v Clear Sight o vašem zařízení s vaším dodavatelem diskových polí – partnerem Hitachi Vantara. Váš dodavatel bude mít k dispozici vždy nejaktuálnější informace. Proto třeba diskuze nad plánem kapacitního upgradu bude vždy transparentní a založená na faktech. A pokud jste se rozhodli dodavatele změnit, stačí stejně jednoduše sdílení odebrat.

Obrázek 5: Sdílení přístupu k informacím v OpsCenter Clear Sight.

V případě, že potřebujete pomoc od Hitachi podpory, stačí vytvořit u daného zařízení support case, popsat stručně situaci a potvrdit jej. To vše z prostředí Clear Sight, není nutné se hlásit do jiného nástroje, hledat dané zařízení a teprve poté vytvářet požadavek na support. To vše za vás zařídí integrace Clear Sight s nástrojem Support Connect.

ZÁVĚR
Hitachi OpsCenter Clear Sight vám zajistí snadný přístup k informacím o vašem diskovém poli Hitachi VSP. Budete jej mít stále pod dohledem, kdekoli a kdykoli. Clear Sight je živý projekt, který se dále dynamicky vyvíjí. Očekávejte proto brzy nové funkce, které vám zprostředkují další zajímavé informace dostupné na jedno kliknutí. Tato služba je samozřejmě dostupná všem zákazníkům Hitachi Vantara. A jak na to? Zamiřte rovnou na https://clearsight.hitachivantara.com
V případě dalších dotazů nás neváhejte kontaktovat na hitachi@dns.cz.